kayak yoga online kurser

Dette yoga program for kajakroere giver dine skuldre og arme tiltrængt opmærksomhed

intro til DGI- bevæg dig for livet

Afspænd spændte kajak muskler

Når vi ror kajak er det oftest overkroppen der tager den største tørn. Dette program med fokus på skuldre og arme giver dig mulighed for at få strakt og afspændt de relevante muskler i området 

Skulder stabilitet

Skulderleddet er det led i kroppen der er mest afhængig af at musklerne omkring leddet til at give støtte og dermed god stabilitet, derfor giver det i kajakmæssige sammenhænge god mening at have fokus på at styrke dem og få større bevidsthed i brugen af det.

Kayak yoga- skuldre og arme er et online Yoga program for kajakroere.

Der er nemt at passe ind i din hverdag. Varighed ca 20 min. + bonus du modtager efter 4 dage

Afspændings meditation til hurtigere restituering af kroppen på lydfil. 

Pris 138,88 kr

Hvad er kayak Yoga?

IMG_7391

Nej det er ikke yoga ovenpå en kajak
Selvom det også er sjovt

Det er yoga tilpasset kajakroere. Så vi kan få de bedste forudsætninger for at nyde meget god tid i kajakken

Optimer din fremadroning og anden kajakteknik

Når du begynder at tilføre yoga som suplement til din kajakroning vil du opleve at din fremadroning i kajakken begynder at blive bedre. Du får styrket musklerne omkring skuldrene, samt ryg og mave, men også afspændt de muskler, der er på overarbejde både, når vi benytter en god fremadroningsteknik, men også til hvis vi ikke gør.

Grønlændervendinger og redninger bliver nemmere

Nå du skal redde dig selv op i kajakken enten nede fra vandet eller med en grønlændervending kræver det noget mentalt overskud. Jo mere ro du har på med hovedet under vand, og jo mere kropsbevidsthed du har, jo hurtigere er det også muligt at lære at lave en grønlændervending. Yoga giver naturligt større kropsbevidsthed ved at gøre det reglemæssigt, samt har et hav af andre metoder til at skabe den ro. Den øget smidighed giver dig også en fordel, da mange rul bliver mere effektive, når du nemt kan krølle kroppen lidt mere sammen.

Når du skal sidde mange timer i kajakken. Så vil en styrket og fleksibel krop være en stor fordel.

Når vi skal sidde oprejst med overkroppen med en god holdning i længere tid af gangen eller i det hele taget i kajakken- kan vores vestlige skik med altid at sidde på en stol, give vores kroppe nogle udfordringer, når vi pludselig skal sidde med benene strakt frem foran os. Det gælder om at få strakt de muskler, der er blevet for stramme og styrke alle vores stabiliserende core muskler.

Mini program i samarbejde med Bevæg dig for livet-prøv her

Close Menu